Most, který byl ve své době s délkou 1135 m největším soudobým mostem
Pamětní ražba o průměru impozantních 120 mm umožňuje vyniknout každému detailu tohoto uměleckého díla zušlechtěného ryzím zlatem.Exkluzivní ražba s vyobrazením Trajánova mostu, který byl ve své době s délkou 1135 m největším soudobým mostem. Jedinečná produkce Královské dácké mincovny v ČR (Monetăria Regatului Dacia) exkluzivně distribuovaná společností Moje Mincovna CZ. Tato exkluzivní ražba je přísně limitována pouhými 500 exempláři pro celý svět.
Trajánův most, také známý jako Trajanův most přes Dunaj, byl jedním z největších starořímských inženýrských počinů své doby. Stavba mostu byla zahájena v roce 103 n. l. na příkaz římského císaře Trajána. Hlavním účelem stavby bylo umožnit přesun římských vojsk do Dácie během Dáckých válek. Most byl navržen řeckým architektem Apollodórem z Damašku, který byl známý pro své inovativní a odvážné konstrukční metody. Byl postaven z kamene a dřeva a skládal se z 20 oblouků, z nichž každý měl rozpětí přibližně 30 metrů. Jeho celková délka byla asi 1 135 metrů a šířka 15 metrů, což z něj činilo v té době nejdelší most na světě. Trajánův most nejenže pomohl Římanům v Dáckých válkách, ale také sloužil jako významná obchodní trasa mezi provinciemi na severu a jižní částí Římské říše. Navzdory své vynikající konstrukci byl most nakonec zničen za účelem ochrany před vpádem nepřátel do římského území, což se stalo na konci 3. století n. l. Tento most je významným příkladem římského inženýrství a stavebního umění a je považován za jeden z největších inženýrských úspěchů starověku. Jeho zbytky stále existují a nachází se na hranici mezi Srbskem a Rumunskem.
Ražba je uložena v robustním sběratelském boxu s číslovaným certifikát pravosti pro důstojnou prezentaci.
Rok | 2023 |
Limitace | 500 ks |
Kov | Měď (Cu) |
Hmotnost | 405,5g |
Průměr | 120 mm |
Kvalita | Proof |
Zušlechtění | Parciální zušlechtění ryzím zlatem |
Mincovna | Monetăria Regatului Dacia |
Balení | Elegantní sběratelský box, ochranná kapsle |